نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

بینگ !!!





نتیجه جستجوی مایکروسافت برای یافتن نام به بینگ ختم شد


18 می ،2009: اگر یکسال بعد شنیدید که بیل گیتس  بزرگترین میلیاردر موفق است ،تعجب نکنید .

 

تنها به این دلیل که نشانه های  پیشرفت مایکروسافت برای از صحنه خارج کردن موتور جستجوگر گوگل اشکار شده است .

 

روز سه شنبه اعلام شد که موتورجستجوگر جدید مایکروسافت بینگ نام خواهد داشت . این نام در حقیقت پاسخی است به گوگل – نامی که در آغاز کوچک به نظر می رسید ولی در آینده به بخشی از فرهنگ لغات روزمره مردم  پیوسته و آوردن نام آن مترادف با انجام جستجوی اینترنتی است. پس از ماه ها بررسی ، مایکروسافت موتور جستجوگر  بینگ را جایگزین لایو سرچ کرد که  خود جایگزین جستجوی MSN بود .

 

مایکروسافت میلیاردها دلار صرف کند کردن روند پیشرفت گوگل کرد ولی در آخر نیز ناموفق بود ،از اینرو آوردن نامی جدید برای جستجو چندان غیرعاقلانه هم نخواهد بود .

 

متخصصین بخش بازاریابی مایکروسافت بر این عقیده اند که بینگ چیزی نیست مگر صدای یک زنگ که در هنگام نتیجه بخش بودن جستجو  یادآور واژه ی آها خواهد بود .





یوسف مهدی ،معاون ارشد گروه مخاطبان آنلاین مایرکروسافت می گوید که بینگ به معنای قسم دادن  ( صدای کسی که چیزی را می یابد ) می باشد درست مثل وقتی که این موتورجستجو گر کاربران را در کارهای سخت و طاقت فرسای جستجو کمک می کند و آنها را در این کار سخت یاری می رساند .

 

به گفته استیو بالمر ،مدیرکل مایکروسافت ،بسیار خوب خواهد شد اگر بینگ نیز همچون گوگل ،زیراکس و ... به یک فعل تبدیل شود. او همچنین در روز سه شنبه اعلام کرد که علاقه زیادی برای  تبدیل شدن بینگ به یک فعل در میان کاربران وجود دارد . به گفته او ،بینگ فاقد هرگونه معنای منفی و یا دلالت های غیر معمول می باشد .

 

 

برخی از متخصصین امر نام یابی برای شرکت ها معتقدند که انتخاب بینگ سرآغاز خوبی خواهد بود اما ساده ترین اقدام ممکن می باشد چرا که بسیاری از مردم از گوگل استفاده می کنند بدون اینکه حتی لحظه ای به آن فکر کنند .

 

 

مایکل کرانون که شرکت مشاوره ای او ابداع گر نام هایی چون تیوو ،آمازون و.... بوده است ،می گوید که صدای واژه ی بینگ ، کوتاه بودن و اینکه به صدای اینگ (ing) ختم می شود از نکات مثبت این نام می باشند .

 

 

او همچنین ادامه می دهد که وازه ی بینگ در بردارنده ی این گزاره است که شما همان چیزی را خواهید یافت که به دنبالش می گشتید و این نکته قابل توجهی در مورد این نام می باشد . اما موفقیت این پروژه در گرو کیفیت کار مایکروسافت خواهد بود .

 

 


پیتر سلی ،مدیر سایق بخش بازاریابی شرکت کوکا کولا اینطور می گوید که مایکروسافت می بایست از نامی استفاده می کرد که مستقیما و در عین خال به طور ضمنی یادآور "جستجو" بود .

 

او ادامه می دهد که " بینگ فاقد هرگونه قاعده بوده و به چیزی اشاره نمی کند . هزینه های زیادی باید صرف ایجاد یک تصویر مرتبط با این واژه شود .

 

اسم گوگل نوعی بازی با کلمه ی گوگول(عدد یک با صد صفر در جلوى ان) می باشد . به گفته مسئولین شرکت ،این نام دربردارنده این ماموریت بلتدپروازنه است که تمامی اطلاعات موجود در جهان سازماندهی شود .

 

سرگی برین ،یکی از موسسین گوگل روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری ،وقتی از او در مورد بینگ سوال شد ،اینطور پاسخ داد که چیز چندانی در مورد این محصول جدید مایکروسافت نمی داند و با چهره ای گرفته پاسخ داد که " ما از نام گوگل بسیار راضی و خشنود هستیم "

 

با این حال برخی از متخصصان پیش از این اشاره کرده بودند که بینگ توفیق چندانی نخواهد داشت و هرگز گوگل نخواهد شد .

برگردان : کسرا ارام


Source:
http://www.nytimes.com/2009/05/29/technology/internet/29bing.html?em
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد