نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

لبخند هنر شادکامی

 

 

 

 لبخند هنر شادکامی

 

کلید داشتن یک زندگی زیبا و توام با موفقیت به کار بستن هنر شادکامی است. پول و قدرت شادی را برای انسان به ارمغان نمی آورند. اینها چیز هایی هستند که ما در پی آن می رویم و در زندگی آرزوی داشتن آنها را داریم. شادکامی را نمی توان به راحتی با استفاده از لغات توضیح داد، اما به حالتی از ذهن گفته می شود که در آن انسان از خود و زندگی اش راضی بوده و احساس ارامش می کند.
هنر شادکامی ، برعکس آنطور که به نظر می رسد ، به راحتی به دست نمی اید. میلیون ها سال است که حکیمان و فیلسوفان تلاش می کنند که راه حل کاملی برای بدست آوردن این هنر ارائه کنند.هر چند تنها راه بدست آوردن هنر شادکامی این است که با خودتان با مهربانی رفتار کنید. اگر من با خودم ، شغلم و اطرافیانم به خوبی رفتار کنم ، انسانی شاد خواهم بود و ساده ترین راه برای به دست آوردن این هنر ، لبخند زدن است. بله درست است ، اگر شما به تمامی سختی ها و مشکلاتی که در زندگی دارید لبخند بزنید ، به هنر شادکامی به طور کامل دست یافته اید. این حالت تنها زمانی بوجود می اید که نگرشی مثبت به زندگی داشته باشید.
کسانی که نگرشی منفی به زندگی دارند و بدبین هستند به این هنر دست پیدا نخواهند کرد. شما انسانی شاد خواهید بود اگر به روی سختی هاو لحظات دشوار زندگی ، لبخند بزنید . مهمترین درسی که می توان از این موضوع گرفت این است که ضمن احترام گذاشتن به خود ، اعتماد به نفس نیز داشته باشید.
هنر شادکامی این است که ضمن نداشتن پول ، خانه ی زیبا و ماشین گران قیمت بخندید و از خود راضی باشید. جنبه ی مهم دیگر این هنر این است که می بایست اطرافیانتان را نیز شاد و خرسند کنید. کمک کردن به دیگران و شاد ساختن آنان شاید مهمترین راه برای بدست آوردن شادی باشد. حتی کارهای روزمره ای چون لبخند زدن به مردم در هنگام احوال پرسی ، کمک کردن به کهنسالان و برخورد یکسان با مردم ، تاثیری مثبت بر آنان بر جای می گذارد. بزرگترین شادی این است که دیگران و بخصوص کسانی که دوستشان دارید در نتیجه کارهای شما ، خوشحال و خرسند شوند. اگر چنین اتفاقی افتاد ، خوشحال باشید زیرا این هنر را به طور کامل فر ا گرفته اید. از اینرو همواره نگرشی مثبت به زندگی تان داشته باشید و نگذارید که طمع و خودخواهی به قلب شما راه یابد. مادامی که این کار را به درستی انجام ندهید به این هنر دست نخواهید یافت.
این حقیقت بسیار عجیب ولی در عین حال درست است. مطالعات دانشمندان حاکی از این موضوع است که تظاهر به خوشحالی ، حرف زدن با لحن دوستانه ، تبسم کردن و با اعتماد به نفس راه رفتن ، شادکامی را به دنبال خواهد داشت.این ساده ترین راه برای ثابت کردن این حقیقت است که ، لبخند زدن هنر شادکامی است.
 

 جان خو  

ترجمه:کسرا

دوستی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوستی حقیقی بین دو انسان بی انتها و فناناپذیر است .

افلاطون  

 

 ساختار زبان دوستی قائم به واژه ها نیست ،

زبان دوستی را معانی بوجود اورده است .

زبان دوستی ، کیفیتی هوشمندانه و فراتر از زبان است.

هنری دیوید تورو 

  

 

جلوتر از من مرو

شاید نتوانم دنبالت کنم ،

عقب تر از من نمان ،

شاید نتوانم رهبری کنم .

درست شانه به شانه با من گام بردار

و فقط دوستم باش .

البر کامو 

 

ادامه مطلب ...