نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی - بودیسم - ادبیات - وب

کوان های ذن


برگردان : کسرا آرام


کوان های ذن (داستان هایی متناقض نماکه در ظاهر بی معنی بوده ولی در واقع درست هستند .از این داستان ها در آیین ذن برای آموزش استفاده می شود. )

منبع

بودا


شما اینطور فکر می کنید؟

هاکین ،استاد ذنی بود که در میان همسایگانش به داشتن زندگی پاک و تهی از زشتی معروف بود . در همسایگی او خانواده ای ژاپنی بودند که مغازه ای کوچک داشتند . روزی این خانواده متوجه شدند که دختر زیبایشان باردار شده است . پدر و مادر دختر بسیار از این موضوع ناراحت و خشمگین شدند. در آغاز او نمی گفت که چه کسی آن کار را با او کرده است ،ولی در آخر زیر فشار پدر و مادرش اعتراف کرد که هاکین که استادی پاک بود آن کار را با او کرده است . پدر و مادر خشمگین دختر به سراغ هاکین رفتند. اما تنها چیزی که هاکین به آنها گفت این بود که شما اینطور فکر می کنید ؟ با به دنیا آمده کودک ،آنرا به هاکین دادند تا کودک را بزرگ کند . از آن روز به بعد ،هاکین تمام آبرویش را از دست داد. اما این موضوع هرگز باعث ناراحتی او نشد و از کودک به خوبی مراقبت کرد . هاکین از همسایگان شیر می گرفت و به کودک می داد.

اما آن دختر بیشتر از یکسال نتوانست تحمل کند و بالاخره حقیقت را برای پدر و مادرش بازگوکرد و گفت که پدر واقعی آن کودک هاکین نبوده است . او گفت که پدر واقعی کودک مردی جوان است که در بازار ماهی فروشان کار می کند . خانواده ژاپنی به محض دریافتن حقیقت به سراغ هاکین رفتند تا ضمن عذرخواهی ،کودک را از او پس بگیرند . هاکین درحالیکه کودک را به آنها می داد ،خیلی ارام رو به آنها کرده و گفت :" ایا شما اینطور فکر می کنید ؟"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد